دادستان شهرستان عنبرآباد: باید از فروش بذر و کود‌های تقلبی در جنوب استان کرمان جلوگیری شود

13:32 - 04 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۵۷۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
 دادستان شهرستان عنبرآباد: باید از فروش بذر و کود‌های تقلبی در جنوب استان کرمان جلوگیری شود
 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد گفت: بازدید از فروشگاه‌های کشاورزی جهت جلوگیری از فروش بذر و کود‌های تقلبی نیز به طور مستمر و هفتگی باید انجام گیرد.

خبرگزاری میزان - حامد عمرانی در دیدار با مدیر، کارکنان و روسای مراکز جهاد کشاورزی عنبر آباد ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته بیان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان باید بصورت هفتگی ضمن بازدید از حوزه‌های کشاورزی، تخلفات تغییر کاربری را گزارش دهد.

وی افزود: بازدید از فروشگاه‌های مواد غذایی در جهت تنظیم بازار و همچنین بازدید از فروشگاه‌های کشاورزی جهت جلوگیری از فروش بذر و کود‌های تقلبی نیز به طور مستمر و هفتگی باید انجام گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد گفت: تأمین امنیت غذایی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است، لذا حفظ کاربری اراضی کشاورزی باید در اولویت کاری مدیریت جهاد کشاورزی باشد.

مدیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان عنبرآباد، خشکسالی و وجود آفت سرخرطومی حنایی خرما را از موضوعات بحرانی شهرستان دانست و افزود: در این راستا به دنبال تغییر اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت محصولات کم آب بر و کشت‌های متمرکز در مناطق جبالبارز جنوبی هستیم. 

پیرنیا ادامه داد:در زمینه مبارزه با سوسک سرخرطومی توسط ۵ اکیپ، از ابتدای امسال تا کنون قریب به ۷۰ هزار اصله درخت خرما پایش صورت گرفته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *